Ofte stillede spørgsmål
Her kan du finde svar på en række af vores kunders ofte stillede spørgsmål. Kan du ikke finde svar på dit spørgsmål i oversigten her, er du velkommen til at kontakte vores kundeservice på post@frydenlund.dk eller tlf.+45 3393 2212. Kundeservice har åbent mandag-fredag kl. 10-15 (med forbehold for undtagelser).
Ny kunde, kundedata, log ind og kodeord
- Jeg kan ikke logge ind
- Jeg har glemt mit kodeord
- Jeg vil gerne ændre kodeordet, jeg har fået tilsendt
- Hvordan bliver jeg oprettet som kunde?
- Hvorfor skal jeg være oprettet som kunde, før jeg kan bestille mine varer?
- Hvorfor skal jeg være logget ind, før jeg kan bestille mine varer?
- Hvor længe opbevarer I mine data?
Ændringer til min e-mailadresse
- Jeg har fået ny e-mailadresse
- Jeg kom til at skrive min e-mailadresse forkert. Hvordan ændrer jeg den?
Frydenlunds Fordelsklub
Returnering af varer
E-bøger og lydbøger
- Jeg har købt en e-bog/lydbog, men jeg har ikke modtaget en mail med link til den
- Hvordan åbner og læser jeg den e-bog, jeg lige har købt?
- Jeg har downloadet e-bogen/lydbogen, men den vil ikke åbne. Hvad gør jeg?
Jeg kan ikke logge ind
- Er du allerede oprettet som kunde? Test det ved at bede om nyt kodeord her.
- Hvis din e-mailadresse allerede er i vores system, vil du modtage en mail med et nyt kodeord. Herefter skal du logge ind i øverste højre hjørne af hjemmesiden.
- Er din e-mailadresse ikke i systemet, kan du oprette dig som ny kunde her.
Jeg har glemt mit kodeord
- Du kan altid få tilsendt et nyt kodeord. Skriv din e-mailadresse på siden her og klik på ’Send kodeord’.
Jeg vil gerne ændre kodeordet, jeg har fået tilsendt
- Når du er logget ind med det kodeord, du har fået tilsendt, kan du efterfølgende vælge ’Mine data’ i øverste højre hjørne. Her kan du ændre kodeordet til ét efter eget valg.
Hvordan bliver jeg oprettet som kunde?
Hvorfor skal jeg være oprettet som kunde, før jeg kan bestille mine varer?
- Du skal være oprettet som kunde, før du gennemfører din bestilling, fordi vi ellers ikke kan spore din ordre hos f.eks. PostNord. Når du er oprettet som kunde kan du også selv følge med i, hvor langt din ordre er nået i ekspeditionen.
Hvorfor skal jeg være logget ind, før jeg kan bestille mine varer?
- Du skal være logget ind, før du gennemfører din bestilling, fordi vi ellers ikke kan spore din ordre hos f.eks. PostNord.
Hvor længe opbevarer I mine data?
- I henhold til EU's persondatoforordning må vi maksimalt have dine private kundedata liggende fem år, medmindre du i mellemtiden giver os fornyet tilladelse til at beholde dem. Er det fem år siden, du har lavet en ordre hos os, vil dine privatdata automatisk blive annulleret. Bestiller du inden for fem år en ny vare eller er du aktivt medlem af vores fordelsklub, vil dine kundedata blive fornyet for hver ny ordre/aktivitet hos os. Har du spørgsmål til EU's persondataforordning, og hvordan vi håndterer dine data, kan du altid kontakte vores dataansvarlige Vibe Skytte.
Jeg har fået ny e-mailadresse
- Kontakt vores kundeservice på post@frydenlund.dk, så ændrer vi din e-mailadresse for dig.
Jeg kom til at skrive min e-mailadresse forkert. Hvordan ændrer jeg den?
- Kontakt vores kundeservice på post@frydenlund.dk, så ændrer vi din e-mailadresse for dig.
Skal jeg være medlem af Frydenlunds Fordelsklub for at kunne foretage et køb på hjemmesiden?
- Du kan bestille alle de varer, du ønsker, uden at være medlem af Frydenlunds Fordelsklub. Frydenlunds Fordelsklub et tilbud til vores kunder, ikke et krav.
Hvordan returnerer jeg en bog?
Bøger skal sendes retur til:
Forlaget Frydenlund
Alhambravej 6
DK- 1826 Frederiksberg C
Husk at vedlægge faktura eller følgeseddel i pakken, så vi kan spore forsendelsen og kreditere fakturaen. Vær også opmærksom på at bogen, du sender retur, skal pakkes godt ind. Vi kan desværre ikke returnere betaling for en bog, der er blevet skadet i forsendelsen.
Jeg har købt en e-bog/lydbog, men jeg har ikke modtaget en mail med link til den
- Tjek den e-mailadresse, du er oprettet med på frydenlund.dk. Hvis der er en fejl i adressen, kan du kontakte vores kundeservice på post@frydenlund.dk eller tlf: 3393 2212.
- Er e-mailadressen korrekt, så tjek efter, om e-mailen med link til e-bogen kan være havnet i dit spamfilter.
- Er e-mailen med link til e-bogen heller ikke i dit spamfilter, så undersøg, om din computers firewall eller lign. kan have stoppet e-mailen.
Hvordan åbner og læser jeg den e-bog, jeg lige har købt?
- Du kan åbne vores e-bøger i næsten alle e-bogsprogrammer, f.eks. Google Play Bøger eller iBooks på tablets/iPads og smartphones.
- På PC anbefaler vi programmet Adobe Digital Editions.
- På Mac anbefaler vi programmet Bluefire eller iBooks.
Jeg har downloadet e-bogen/lydbogen, men den vil ikke åbne i noget program. Hvad gør jeg?
Kontakt vores kundeservice på post@frydenlund.dk.