Når læringsrummet bliver internationalt
– fagdidaktisk setBogen her fortæller om de muligheder, der opstår, når læringsrummet bliver internationalt, og hvordan man skaber det bedste læringsrum – didaktisk set.
'Kan vores lærere undervise på engelsk? Så bliver det ikke et problem at udbyde en uddannelse til internationale studerende.' Det er måske lidt for ofte retningslinjen på de skoler og uddannelsesinstitutioner, der ønsker at udbyde en international linje eller uddannelse. Men så enkelt er det ikke ifølge Karen M. Lauridsen, forfatter til Når læringsrummet bliver internationalt.
Det handler i langt højere grad om, hvad man underviser i, hvordan man gør det og hvilke læringsmål, det skal føre frem til. Det gælder, uanset om eleverne eller de studerende er danske eller kommer hertil fra andre lande og kulturer, fortæller Lauridsen i bogen.
Når læringsrummet bliver internationalt inspirerer undervisere til at udvikle deres egen undervisningspraksis. Bogens kapitler er praktisk orienterede og indeholder konkrete eksempler – eller scenarier – fra forskellige fagområder og uddannelsesniveauer. Kapitlerne handler bl.a. om:
- udvikling af interkulturelle kompetencer,
- sprog
- gruppearbejde
- undervisning
- læringsmål.
Bogen henvender sig til gymnasielærere på internationale linjer og undervisere på videregående uddannelser, hvor internationale forløb er er en del af kursusplanen.
Ingen anmeldelser
Antal sider: 110
ISBN: 9788772162775
Udgave, år: 1, 2021
Oplag, år: 1, 2021
Udgivelse: 19-01-2021
Indbinding: Paperback
Best.nr.: 11633