Skriveguide
– værdiskabende professionel kommunikationEn guide til god skriftlig kommunikation – både på nettet, i e-mails, på sms, de sociale medier og i traditionelle papirtekster.
Bogen lægger vægt på, at der skal være en synlig sammenhæng mellem en organisations værdier og dens skriftlige kommunikation. Og den viser, hvordan man skal skrive, så organisationen fremstår både troværdig og kvalitetsbevidst.
Bogen er stilet til alle, der skriver professionelle tekster – enten på jobbet eller i forbindelse med studiet – og den er kort og præcis, så du kan bruge din tid på at skrive. Her er bl.a. råd om, hvordan du skal disponere din tekst, hvordan du undgår de mest almindelige stavefejl, hvordan du forklarer fagord bedst muligt, og hvordan du kommunikerer effektivt.
»Denne bog er en gedigen og præcis guide til at skrive ’rigtigt’, altså sådan at læserne kan forstå det. Bogen er i et kort format, så det ikke virker afskrækkende at læse den. Reichstein skriver også om e-mails og om at skrive til nettet, og det er i høj grad relevant og fint. Afsnittene om grammatik er også på plads. Jeg mangler dog en note om kommasætning, som er en smule kompliceret, fordi der har været flere regelsæt. Man kunne mene, at der er andre bøger med et lignende format og indhold. Men Skriveguide adskiller sig bl.a. ved at lægge vægt på e-mails og hjemmesider. Det udmærker den i forhold til andre. Så derfor anbefaler jeg denne bog entydigt«.
Jens Jørgen Nielsen, konsulent
»Bogen er simpelthen så lige til med letforståelige og konkrete forklaringer og eksempler på, hvordan man bedst kommunikere i skrift. Bogen giver mig et klart og overskueligt billede af, hvordan jeg kan opgradere min kommunikation og gøre den tydeligere og mere opdateret«.
Bettina Østerby, eksistentiel kropsterapeut og selvstændig
»[…] det bare om at få fat i fx Tina Reichsteins nye skriveguide. Den lille orange bog på 100 sider fører dig sikkert og informativt gennem mange gode sprogråd, så alle kan skrive professionelt og i overensstemmelse med organisationens formål«.
Danskkommunikationsforening.dk
»[…] hurtig at læse og nem at bruge […] rådene til det gode sprog fungerer i praksis«.
Kommunikatøren
Antal sider: 104
ISBN: 9788771182972
Udgave, år: 1, 2013
Oplag, år: 1, 2013
Udgivelse: 20-01-2014
Indbinding: Hæftet m. flapper
Best.nr.: 13219