Sådan siger du nej på jobbet
– uden skyld, skuffelser og sure minerDet kan være svært at sige nej, især når man er på arbejde. Line Ullmann er ekspert i, hvordan man får mere overskud på jobbet. I bogen her rådgiver hun om, hvordan du kan lære at sige nej – uden at du mister respekten fra kollegaer og chefer.
Bogens pointe er enkel: Det kan være godt at sige nej! For når du siger nej til et, siger du faktisk ja til noget andet, nemlig lige præcis det, der er vigtigt for dig i både arbejds- og privatlivet.
Hvis du derimod ikke formår at sige nej til de irrelevante afbrydelser, opgaver og møder eller til vilkår og adfærd, der underminerer dine muligheder for at gøre dit arbejde, kan du i sidste ende miste overskuddet til at sige ja til noget som helst. Næste skridt herfra kan være en stress-sygemelding.
Sådan siger du nej på jobbet gennemgår en række strategier, du kan bruge, hvis du ønsker at blive bedre til at sige nej, når andre beder dig om noget, du ikke kan, bør eller vil sige ja til. Strategierne fungerer også, når du vil sige nej til noget, andre gør, og hvor du dermed gerne vil bede dem ændre deres handling.
Bogen henvender sig til alle, der vil blive bedre til at sige nej på jobbet, uanset om du arbejder på kontor, er sygeplejerske, SoSu-hjælper, håndværker eller noget helt femt.
»Efter en lang periode med ja-hatten på, er der nu endelig kommet lidt fokus på nej-hatten, og med denne bog give der en lang række gode redskaber til at sige nej uden at få dårlig samvittighed. Forfatteren har fat på nogle væsentlige ting ved at sige nej, og så er bænkemetoden en glimrende beskrivelse af, hvordan man kan sige nej. Øvelserne er ligeledes gode, da de forbereder og indøver et godt nej. Generelt er bogen yderst velskrevet, og den kommer godt rundt i krogene.«
Bibliotekernes lektørudtalelse
Antal sider: 176
ISBN: 9788772164144
Udgave, år: 1, 2021
Oplag, år: 1, 2021
Udgivelse: 07-05-2021
Indbinding: Hæftet m. flapper
Best.nr.: 13884