Drenges og mænds inklusion på kønnede uddannelser
– erfaringer fra deltagerorienteret uddannelsesudvikling og -forskning i praksisDrenge og mænd falder fra uddannelsessystemet. Og for nogle uddannelser er det næsten umuligt at tiltrække eller fastholde de mandlige studerende. Denne bog ser på, hvad vi kan gøre for, at flere drenge og mænd føler sig inkluderet og inviteret til uddannelse.
- Hvilke udfordringer findes for mænd og drenge i uddannelsessystemet?
- Hvad er unge mænds motivation for at søge uddannelse, og hvad er deres tanker og erfaringer, når de går der?
- Hvordan oplever de undervisningen, og hvad betyder de sociale relationer og de institutionelle omgivelser?
- Og ikke mindst: Hvordan kan vi få flere mænd til at tage en uddannelse?
Bogen bygger på forskning knyttet til en række forsknings- og udviklingsprojekter gennemført i Region Sjælland 2012-2015.
Den henvender sig til undervisere, vejledere og uddannelsesplanlæggere. Uddannelsesansvarlige, studerende og forskere, der ønsker mere viden om køns betydning i uddannelse, kan med fordel også læse med.
Bidragyderne er: Steen Baagøe Nielsen, Signe Hvid Thingstrup, Marianne Brodersen, Henrik Hersom, Christian Helms Jørgensen, Trine Wulf-Andersen, Lene Larsen, Nanna Friche, Kevin Holger Mogensen, Jimmy Krab og Randi Andersen.
Ingen anmeldelser
Antal sider: 263
ISBN: 9788771187274
Udgave, år: 1, 2018
Oplag, år: 1, 2018
Udgivelse: 02-05-2018
Indbinding: Paperback
Best.nr.: 7736