Afspænding og stresshåndtering Arbejdsliv Biografier og selvbiografier Børn og forældre Daginstitutioner og skole Filosofi og teologi Historie Humor Højtider Kommunikation Konfliktløsning Kunst, kultur og arkitektur LGBTQ+ Livsstil Psykologi Rejse- og guidebøger Samfund, debat og politik Selvhjælp Seniorliv og ældre Skønlitteratur Sport og idræt Sundhed og helse Særlige behov True Crime Ungdomsuddannelserne Videregående uddannelser Fordelsklub Alhambra Kriminalforlaget
Ny kunde Nyhedsservice Bøger på vej Til forfattere
Log ind
Få nyt kodeord
Tilbage Arbejdsmiljø Ledelse og HR
Tilbage Børn 0-6 år Børn 7-12 år Børn 13-18 år Fagbøger for børn Graviditet og fødsel
Tilbage Børnehave SFO Skole Vuggestue Udepædagogik og udeskole
Tilbage Spiritualisme
Tilbage Antikken, vikingetid og middelalder 1400-1800-tallet 1900-2000-tallet Kongelige Krige og konflikter
Tilbage Arkitektur Film og teater Fotografi Kulturhistorie Kunst
Tilbage Sorg Terapi og behandling
Tilbage Sejlads 111 steder
Tilbage Natur, klima og miljø Feminisme, ligestilling og kønspolitik
Tilbage Chicklit Digte (poesi og lyrik) Fagbøger om skønlitteratur Fantasy og magisk realisme Gysere og thrillere Historiske romaner Krimi og spænding Science Fiction, utopier og dystopier Stærke kvinder
Tilbage ADHD Angst Autisme Børn med særlige behov Fobier
Tilbage Dansk og retorik Didaktik Filosofi Historie og oldtidskundskab Idræt KS (kultur og samfund) Matematik og naturfag Mediefag og drama Opgaveskrivning og studieteknik Psykologi Pædagogikumbiblioteket Religion Samfundsfag Studieture
Tilbage Lærer Læring og didaktik Miljø og klima PAU Pædagog Pædagogik (universitet) Psykologi Socialrådgiver Sundhedsuddannelser
Ny kunde Nyhedsservice Bøger på vej Til forfattere
Log ind
Få nyt kodeord
Indkøbskurv 0
Bøger
Afspænding og stresshåndtering
Arbejdsliv
Biografier og selvbiografier
Børn og forældre
Daginstitutioner og skole
Filosofi og teologi
Historie
Humor
Højtider
Kommunikation
Konfliktløsning
Kunst, kultur og arkitektur
LGBTQ+
Livsstil
Psykologi
Rejse- og guidebøger
Samfund, debat og politik
Selvhjælp
Seniorliv og ældre
Skønlitteratur
Sport og idræt
Sundhed og helse
Særlige behov
True Crime
Ungdomsuddannelserne
Videregående uddannelser
- Arbejdsmiljø
- Ledelse og HR
- Børn 0-6 år
- Børn 7-12 år
- Børn 13-18 år
- Fagbøger for børn
- Graviditet og fødsel
- Børnehave
- SFO
- Skole
- Vuggestue
- Udepædagogik og udeskole
- Spiritualisme
- Antikken, vikingetid og middelalder
- 1400-1800-tallet
- 1900-2000-tallet
- Kongelige
- Krige og konflikter
- Arkitektur
- Film og teater
- Fotografi
- Kulturhistorie
- Kunst
- Sorg
- Terapi og behandling
- Sejlads
- 111 steder
- Natur, klima og miljø
- Feminisme, ligestilling og kønspolitik
- Chicklit
- Digte (poesi og lyrik)
- Fagbøger om skønlitteratur
- Fantasy og magisk realisme
- Gysere og thrillere
- Historiske romaner
- Krimi og spænding
- Science Fiction, utopier og dystopier
- Stærke kvinder
- ADHD
- Angst
- Autisme
- Børn med særlige behov
- Fobier
- Dansk og retorik
- Didaktik
- Filosofi
- Historie og oldtidskundskab
- Idræt
- KS (kultur og samfund)
- Matematik og naturfag
- Mediefag og drama
- Opgaveskrivning og studieteknik
- Psykologi
- Pædagogikumbiblioteket
- Religion
- Samfundsfag
- Studieture
- Lærer
- Læring og didaktik
- Miljø og klima
- PAU
- Pædagog
- Pædagogik (universitet)
- Psykologi
- Socialrådgiver
- Sundhedsuddannelser
Fordelsklub
Alhambra
Kriminalforlaget
Frydenlund
Daginstitutioner og skole
Udfordre, udforske, udvikle!

 

Udfordre, udforske, udvikle!

Om læse- og skriveprocessen på mellemtrinnet
Caroline Liberg, Åsa af Geijerstam, Jenny Wiksten Folkeryd

At lære et nyt fag er som et kulturmøde: Man skal ikke bare tilegne sig ny viden, men også et helt nyt sprog og den forforståelse, der hører til faget. Bogen behandler læse- og skriveundervisningen inden for de forskellige fagområder på folkeskolens mellemtrin.

  • Læs mere
  • Anmeldelser
  • Produktdetaljer

Når man lærer noget inden for et fag, betyder det også, at man lærer at tale, læse og skrive på en ny måde. For mange elever indebærer det, at de møder – og forventes at gå ind i – en måde at udtrykke sig på, der er helt ny og ukendt for dem. Forskning viser, at manglen på forståelse for de nye fagsprog er en væsentlig årsag til problemer og nederlag i skolearbejdet.

Bogen giver læreren redskaber til at udforske grundprincipperne for læse- og skriveundervisningen, og giver hermed læreren mulighed for at udfordre og udvikle undervisningen. Ved hjælp af denne udforskning får læreren mulighed for at udfordre og udvikle sin egen undervisning.

Bogen henvender sig til kommende og nuværende lærere i folkeskolen, specielt til dem, der arbejder med børn på mellemtrinnet.

Caroline Liberg er professor i uddannelsesvidenskab. Åsa af Geijerstam og Jenny Wiksten Folkeryd er begge lektorer i didaktik.

»Det er en fantastisk bevidstgørende bog! Den har et pænt højt fagligt niveau med (for mig) mange fagord, som jeg skal have slået op. Jeg kan godt lide, at der opsummeres efter hvert kapitel«.
Marianne Laustsen, psykomotorisk terapeut og pædagog


»En særdeles velskrevet bog med en høj faglighed. Forfatterne tager udgangspunkt i den tid, vi lever i, og kommer med gode brugbare didaktiske eksempler som er særdeles anvendelige, også set i forhold til de læringskrav, der er i faget. Bogen er konstruktivt opbygget og nem at finde rundt i, og der er mange gode eksempler undervejs. En rigtig god detalje i bogen er måden, hvert enkelt kapitel afsluttes med et antal problemfelter, som er velegnede til at forholde sig kritisk til egen praksis. En rigtig god bog, som jeg vil anbefale til lærere i indskoling, mellemtrin og ikke mindst til lærerstuderende«.
Dorthe Skovborg, lærer på behandlingskole


»En væsentlig bog, som hæver os op i helikopteren, men også får os til at gå i dybden med egen undervisning. Den bør stå på skolebiblioteket og kan anbefales til lærere, læsevejledere og lærerstuderende«.
Folkeskolen


Antal sider: 135

ISBN: 9788771180138

Udgave, år: 1, 2014

Oplag, år: 1, 2014

Udgivelse: 29-04-2014

Indbinding: Paperback

Best.nr.: 14456

På lager
199,95
+ -
Anmeldercitat

»Det er en fantastisk bevidstgørende bog! Den har et pænt højt fagligt niveau med (for mig) mange fagord, som jeg skal have slået op. Jeg kan godt lide, at der opsummeres efter hvert kapitel«.
Marianne Laustsen, psykomotorisk terapeut og pædagog


Andre kunder synes også om

Læringsdesign Staffan Selander, Gunther Kress

Hvordan anvendes digitale medier i undervisningen? Hvilken betydning har det for de traditionelle ro…

269,95
Mindfulness i skolen Yvonne Terjestam

Hvordan hjælper vi børn og unge til at få det bedre i hverdagen? Så de udvikler tillid til sig selv …

249,95
Information Kundeservice
Salgs- og leveringsbetingelser
Ofte stillede spørgsmål
Om forlaget
Medarbejdere
Ledige stillinger
EU's persondataforordning (GDPR)
Cookiepolitik
Områder Alhambra
Kriminalforlaget
Academic
Fonden Frydenlund
Boghandlere
Undervisereksemplarer
Foreign Rights
Kontakt

Forlaget Frydenlund
Alhambravej 6
1826 Frederiksberg C

Telefonnr.: 3393 2212
E-mail: post@frydenlund.dk
Følg os på

Varen, du er ved at bestille, er endnu ikke udkommet.

Vi sender den til dig, når vi modtager den fra trykkeriet.
Vi trækker selvfølgelig først penge for din betaling/sender en faktura, når bogen er afsendt.