Almendidaktik og fagdidaktik
Bogen giver lærere og undervisere i både grundskole og på ungdomsuddannelser de nødvendige redskaber til didaktiske analyser, der kan hjælpe på vej i egen undervisningspraksis.
Forfatterne beskriver det store repertoire af didaktiske begreber, analyser og modeller, der kan bruges til at udforske didaktikken i relation til de udfordringer, man møder som lærerstuderende, i pædagogikum og i jobbet som lærer.
De indkredser også, hvordan de to discipliner – almen- og fagdidaktik – har været forstået tidligere og kan forstås i dag.
Formålet er at levere et teoretisk grundlag for den didaktiske analyse, der er nødvendig, ligegyldig hvor og på hvilket uddannelsesniveau, man underviser.
Ane Qvortrup er professor på Institut for Design, Medier og Uddannelsesvidenskab, Syddansk Universitet.
Torben Spanget Christensen er lektor på Institut for Design, Medier og Uddannelsesvidenskab, Syddansk Universitet.
»Bogen bør stå på alle lærerbiblioteker og kan være et spændende udgangspunkt for drøftelser i lærerteam«.
Bente Staub, folkeskolelærer, Cand.pæd. i it-didaktisk design
Antal sider: 107
ISBN: 9788771186710
Udgave, år: 1, 2016
Oplag, år: 3, 2024
Udgivelse: 10-02-2016
Indbinding: Hæftet
Best.nr.: 6175