Uddannelse og læring
ISSN 2246-3615
Redaktion
Lektor Christian Helms Jørgensen, RUC
Lektor Camilla Schmidt, RUC
Lektor Lene Larsen, RUC
Professor Lars Ulriksen, KU
Om serien
Uddannelse og læring rummer både publikationer om læring i uformelle sammenhænge som hverdagslivet og publikationer om læring i mere formaliserede uddannelsessammenhænge som folkeskoler, ungdomsuddannelser herunder erhvervsskoler, professionsuddannelser, universiteter osv.
Serien omfatter både perspektiver på situationer, hvor læring er intenderet og er i tråd med officielle læringsmål, men også lærings- og uddannelsessituationer, hvor den læring, som finder sted, ikke stemmer overens med intentionerne.
Målet med serien er at bringe kritiske analyser af uddannelsesinstitutioner, læringsmiljøer og læringskulturer samt at give indblik i uddannelsespolitik og -historie samt uddannelsesinstitutioners funktioner. Man kan både møde bredere samfundsmæssige perspektiver på uddannelse og perspektiver på uddannelsernes betydning for deltagerne i dem.
Her er analyser af deltagernes subjektivitet, deres livshistorie, sociale og kulturelle orienteringer i relation til formelle og uformelle læringssituationer. Serien bringer desuden præsentationer og analyser af nye tendenser og retninger inden for læringsteori, pædagogik og undervisningspraksis.
Peer review
Serien fagfællebedømmes efter kriterierne i fagfællebedømmelseskriterierne.
Tilbage til Frydenlund Academic.