Forandringspædagogik
– et nyt fagdidaktisk dannelsesprojektBogen her giver lærere og lærerstuderende indsigt i, hvordan forandringspædagogik kan være en ramme for at nytænke skolens dannelsesprojekt i tæt samspil med fagdidaktikken. Den giver dermed et solidt grundlag for at arbejde med innovation i forhold til skolens formål og den pædagogiske og didaktiske tilrettelæggelse af skolens og ungdomsuddannelsernes fag.
Innovation og entreprenørskab i skolen udgør grundlaget for en forandringspædagogik, som åbner op for flere lærings- og livsmuligheder for eleverne. Bogen Forandringspædagogik giver en samlet præsentation af feltet pædagogisk entreprenørskab, som forbinder forskning med praksisudvikling i skolen.
Den bygger på forskning i den nordiske tradition for pædagogisk entreprenørskab og i den internationale tradition for entreprenørskabsuddannelse.
Bogen forbinder de to traditioner med pædagogisk og didaktisk forskning for at skærpe fokusset på det, som er det centrale i skolen: læring og dannelse og sammenhængen mellem de to.
»Det er en interessant udgivelse, som rummer meget stof til samtale både på lærerværelserne og på læreruddannelserne. Et væsentligt indspark i debatten om den pædagogiske og didaktiske tilrettelæggelse af grundskolen og ungdomsuddannelserne.«
Bibliotekernes lektørudtalelse
» […] jeg er vild med denne bogs intention – som skoleleder kan jeg kun tilslutte mig ambitionen om at skabe entreprenant og autentiske læring for vores børn.«
Skoleleder Karen Marie Beklar, Folkeskolen
Antal sider: 133
ISBN: 9788772162898
Udgave, år: 1, 2021
Oplag, år: 1, 2021
Udgivelse: 23-08-2021
Indbinding: Hæftet m. flapper
Best.nr.: 8452