Pressearbejde i praksis (e-bog, epub)
– håndbog for kommunikationsmedarbejdereHar du kontakt til pressen på din arbejdsplads, selvom det ikke er dit primære arbejdsområde? I denne bog får du gode råd til at udføre pressearbejde – så journalisten lytter, og chefen smiler.
• Hvorfor er det så svært at få en journalist til at skrive om lige netop din gode historie?
• Hvordan forklarer du chefen, at I ikke kan komme i Aftenshowet med lige denne historie?
Enhver kommunikationsmedarbejder, der har prøvet at lave pressearbejde, kan nikke genkendende til ovenstående. Og at det vrimler med famlende pressemedarbejdere samt irrelevante og dårligt formulerede pressemeddelelser kan de fleste journalister skrive under på.
Man kan ikke uddanne sig i pressearbejde – det er learning by doing! Men nu har to erfarne kommunikatører skrevet den bog, de gerne selv ville have haft, da de stod i deres første job. Faktisk kan den være god at have i baghånden for alle, der laver pressearbejde.
Bogen er skrevet til den medarbejder, som ikke har pressearbejde som sit primære arbejde, men fra tid til anden skal løse presseopgaver. Den kan læses fra ende til anden som en introduktion til disciplinen pressearbejde eller som en opslagsbog, du griber fat i, når du står over for en konkret opgave med at synliggøre et budskab i medierne.
»Jeg har i høj grad fundet bogen læseværdig og ikke mindst praktisk anvendelig i det daglige kommunikationsarbejde i virksomheder og blandt private«.
Hans Stengård Jessen, cand.merc., forfatter
»En rigtig god håndbog med strejf af humor og helt fri for varm luft«.
Danske Kommuner
5 stjerner - ★★★★★
»Denne bog beskriver den hverdag og de udfordringer, man som kommunikationsmedarbejder møder med pressearbejde. Jeg vil bestemt bruge den i mit arbejde med kommunikation«.
Lotte Olsen, kommunikatør, translatør og cand.ling.merc.
»Bogen er målrettet dem der gerne vil have en elementær og ikke mindst meget jordnær og konkret indføring i dette emne. Min oplevelse ved at læse bogen har været entydigt positiv«.
Jens Jørgen Nielsen, konsulent og forfatter
»Jeg anbefaler bogen til alle, der udfører pressearbejde uden at have det som deres primære opgave […]«.
Jyllands-Posten Karriere
4 stjerner - ★★★★
»Netop pressehåndværket, ikke de store forkromede strategier, beskriver bogen på en måde, der gør den både let at læse og let at anvende. […] ganske enkelt en både god og gedigen bog, og den er alle pengene værd. Mere er der vist ikke at sige om det«.
Berlingske Business
5 stjerner - ★★★★★
»[…] som opslagsværk og støtteværktøj til at komme i medierne, og gøre chefen glad når det lykkes, skal bogen klart have fem ud af fem stjerner«.
Dansk Kommunikationsforening
Antal sider: 164
ISBN: 9788771185355
Udgave, år: 1. e-bogsudgave, 2015
Oplag, år:
Udgivelse: 01-03-2015
Indbinding: Ikke opgivet
Best.nr.: 12075