Læringsdesign
– i et multimodalt perspektivHvordan anvendes digitale medier i undervisningen? Hvilken betydning har det for de traditionelle roller som lærer og elev? Hvilke andre moderne formidlingsformer anvendes?
Det er nogle af de spørgsmål, der bliver besvaret i bogen, der præsenterer et nyt perspektiv på læring som supplement til tidligere teorier på området.
Fokus er især på:
- Læring som kommunikation.
- At transformere information til viden.
- Skolens eller uddannelsesinstitutionens rammer for læring og kulturer.
- Praksis for evaluering og bedømmelse.
Forfatterne ønsker at sætte ord på dagens undervisning, hvor mange forskellige medier – herunder digitale medier – spiller en stor rolle for den lærende.
Bogen henvender sig til undervisere på alle niveauer fra folkeskolen og op, lærerstuderende samt forskere inden for pædagogik og it-didaktik.
»Bogen er enestående, da den sætter en helt ny begrebsramme omkring teorier om læring. […] Ambitiøs og meget væsentlig udgivelse, som sætter nye perspektiver på læringsopfattelser«.
Bibliotekernes lektørudtalelse
Antal sider: 148
ISBN: 9788771180121
Udgave, år: 1, 2012
Oplag, år: 3, 2022
Udgivelse: 14-05-2012
Indbinding: Paperback
Best.nr.: 10907