Personlig indflydelse
Sådan flytter du mennesker, holdninger og produkter63 konkrete strategier til at øge din personlige indflydelse.
Den mest effektive vej til indflydelse går gennem personlige relationer, lyder det enkle budskab. Konteksten trumfer med andre ord substansen.
Men hvordan udøver du din indflydelse på en etisk forsvarlig måde, der plejer relationen frem for at destruere den? Hvordan får du din medarbejder til at følge strategien? Hvordan får du din kunde til at købe? Hvordan får du din kollega til at sige ja? Hvordan får du din teenager til at rydde op på sit værelse? Og hvordan vinder du diskussionen, debatten eller opgaven?
Retoriker Morten Sehested Münster, der er partner i BRO Kommunikation og ekspert i personlig indflydelse viser dig hvordan i bogen her.
Få mere indflydelse og trumf din vilje igennem med denne 'hands on'-håndsrækning.
I denne bog har han samlet de seneste 40 års forskning på området og kombinerer det med studier af professionelle sælgere, forhandlere og politikere, der opererer i krydsfeltet mellem interesser, argumenter og påvirkning.
Undervejs kommer du på en hæsblæsende rejse som nødhjælpsarbejder i Afrika, morder i en sporvogn og chokoladespisende forsøgsperson, mens du vil være flankeret af bl.a. Benjamin Franklin, Darth Vader, Emma Gad, Franklin D. Roosevelt, geparden fra ZOO og ikke mindst din bedste ven.
Lydbog indlæst af Karsten Lagermann
»Jeg er SOLGT! – og købt efter at have læst Morten Münsters fantastisk inspirerende bog. Morten sætter argumentation og præsentation ind i en sammenhæng, der er til at forstå og til at handle efter. Læseren bliver bogen igennem taget ved hånden med eksempler på, hvad der virker, og hvad der ikke virker, hvis man vil have mere gennemslagskraft og virke mere overbevisende. Og ikke mindst hvorfor det virker!«.
Dorthe Mundbjerg, cand.cur. og udviklingssygeplejerske
»Jeg kan i høj grad bruge bogen både privat og professionelt. I første omgang har det været underholdende og tankevækkende læsning, hvor jeg er blevet gjort opmærksom på vigtigheden af at tænke, før jeg taler. Det har især været tankevækkende at læse om smarte eller måske snarere beskidte salgsteknikker. Sproget er letlæseligt med masser af humor, og bogens pointer bliver understøttet af uventede og overraskende eksempler. Jeg har både lært noget nyt, og jeg har fået sat ord på psykologiske mekanismer, som jeg kender til i forvejen«.
Lisbeth Tinghus, pædagogstuderende
»Her får du i en bog samlet gode eksempler på, hvordan du flytter folk. […] Morten Sehested Münster skriver dejlig indbydende, giver lidt af sig selv og bringer os læsere videre. Han får os til at huske på, at kommunikation er mere end ord og gode argumenter. […] Jeg kan klart anbefale bogen til alle der arbejder som enten leder, forhandler eller med kommunikation. Læs den, husk den og lyt«.
Konsulent og ejer af Artefakt Kommunikation Signe Bonnén, danskkommunikationsforening.dk
»[…] humoristisk, letlæselig og pointerne lette at huske. […] ganske underholdende«.
Fyens Stifttidende
4 stjerner - ★★★★
»Den er pokkers godt skrevet […] Sproget er flydende, stoffet er vedkommende – og så er den tilmed underholdende«.
Retorikmagasinet
5 stjerner - ★★★★★
»Det er en meget velskrevet bog. Sproget er kvikt og friskt. […] Det er god og let læsning, som kan bruges til inspiration til at sætte gang i de positive tanker. [Forfatteren] har talent for at skrive bøger, og derfor glæder jeg mig til at læse den næste bog«.
Henrik Ørholst i Berlingske Business
4 stjerner - ★★★★
Antal sider: 189
ISBN: 9788771181463
Udgave, år: 1, 2013
Oplag, år: 7, 2022
Udgivelse: 29-04-2013
Indbinding: Hæftet m. flapper
Best.nr.: 11925